I made this widget at MyFlashFetish.com.

Lilypie Angel and Memorial tickers

Saturday, June 5, 2010

Israel Tetap Halang Kapal Bantuan Aktivis

BAITULMAQDIS 4 Jun - Israel akan tetap menghalang sebuah kapal bantuan yang disertai beberapa aktivis daripada menghampiri sempadan Gaza, Kata Menteri Luar Israel, Avigdor Lieberman hari ini.
Kerajaan rejim Zionis itu tetap berkeras menghalang kapal bantuan, Rachel Corrie daripada menghampiri perairan Gaza walaupun menerima tekanan antarabangsa ekoran serangan ganas tentera mereka terhadap sebuah lagi kapal bantuan, Mavi Marmara hingga menyebabkan beberapa aktivis terkorban Isnin lalu.
“Kami akan tetap menghalang kemaraan kapal itu (Rachel Corrie) dan mana-mana kapal yang cuba mengugat kedaulatan negara ini.
“Kapal Rachel Corrie tidak akan sama sekali diberi peluang untuk menghampiri perairan Gaza,” kata Lieberman kepada stesen televisyen tempatan. Utusan Malaysia (5 Jun 2010).

Demikian tindakan kejam dan tidak berperikemanusiaan rejim zionis laknatullah terhadap rakyat Islam di Palestin. Benarlah firman Allah dalam surah Al-Baqarah ayat 120 yang bermaksud: "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang (redha) kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah Itulah petunjuk (yang benar)". dan Sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, Maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu".

Bersama-samalah kita perbanyakkan doa sebagai ikhtiar kita yang mampu kita lakukan; "Ya Allah, sebagaimana Engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah, maka kami memohon kepada-Mu Ya Allah,. Turunkanlah bantuan-Mu kepada saudara seagama kami di Palestin yang sedang dizalimi dan tindas. Hancurkanlah rejim zionis laknatullah. Amin..

No comments:

Post a Comment

MUHAMMAD TAKIYUDIN SUKERI © 2008. Design by :vio Templates Sponsored by: gold bola