I made this widget at MyFlashFetish.com.

Lilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, March 10, 2010

Tahap Penguasaan Al-Quran Pelajar-Pelajar

Tahap penguasaan Al-Quran dalam kalangan pelajar masih rendah dan masih ada remaja yang tercicir dalam membaca Al-Quran. Macam mana hendak membaca Al-Quran, Iqra' masih merangkak, dan ada yang baru mula nak 'start' iqra'. Apapun kita sebagai guru perlu sedaya upaya memberikan tunjuk ajar kepada remaja khususnya pelajar-pelajar di peringkat sekolah, agarnya nanti mereka mampu membaca Al-Quran dengan baik.

Selain itu, kita hendaklah memainkan peranan dalam menitikberatkan tentang pentingnya membaca Al-Quran dalam kalangan kanak-kanak dan remaja agar mereka mampu membaca Al-quran dengan baik dan menjadi Al-Quran sebagai panduan dalam kehidupan yang mana mampu menjadi pendinding dari melakukan perbuatan keji dan mungkar.



Pelajar ini masih membaca Iqra' 1 (baru mengenal huruf)


Marilah kita meningkatkan usaha dalam memulihkan kanak-kanak serta remaja sekarang agar mereka dapat membaca Al-Quran, seterusnya kembali berpegang kepada Al-Quran dalam erti kata yang sebenar, meninggalkan segala larangan dan melaksanakan segala perintah yang terkandung dalam Al-Quran. Mudah-mudahan krisis gejala sosial mutakhir ini mampu dibendung suatu hari nanti. Amin Ya Rabbal Alamin..



No comments:

Post a Comment

MUHAMMAD TAKIYUDIN SUKERI © 2008. Design by :vio Templates Sponsored by: gold bola