I made this widget at MyFlashFetish.com.

Lilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, October 22, 2009

Allah Maha Berkuasa

MAKHACHKALA: Seorang bayi Dagestan membingungkan doktor apabila ayat suci al-Quran ditemui pada tubuhnya.Ibu bapa kanak-kanak berusia sembilan bulan itu, Ali Yakubov, berkata mereka terkejut apabila perkataan Allah timbul pada dagunya sejurus selepas dia dilahirkan.Sejak itu, beberapa ayat suci dalam bahasa Arab muncul pada belakang, lengan, kaki dan perut Ali.Keluarganya mendakwa, ayat lama akan hilang dan ayat baru pula muncul




PASIR MAS: Misteri 36 helai sejadah yang dikatakan ditemui dalam keadaan 'berdiri' di surau Sekolah Kebangsaan (SK) Tok Sangkot, Meranti di sini, semalam, menarik perhatian penduduk sekitar. Kejadian yang mula disedari jam 10.40 pagi itu, dianggap aneh tetapi Kadi Jajahan, Anuar Alsadat Noor, mengingatkan umat Islam supaya tidak membuat tafsiran sehingga boleh memesongkan akidah. "Saya anggap ini perbuatan kanak-kanak nakal yang sengaja menyusun kedudukan semua sejadah dalam keadaan seperti sedang melakukan solat.


Dua berita yang dipaparkan merupakan tanda-tanda kebesaran Allah SWT. Sebagai seorang Islam, kita hendaklah mengambil iktibar serta pelajaran dari dua peristiwa tersebut bagi meningkatkan lagi keimanan kita kepada Allah SWT. bukannya mempercayai secara karut marut, kerana ianya boleh merosakkan akidah. Selain itu, pengajaran yang boleh kita ambil dari dua peristiwa ini, kita hendaklah menjaga serta menunaikan solat lima waktu dengan sempurna serta seboleh-bolehnya secara berjamaah di samping memperbanyakkan membaca dan mengamalkan isi kandungan Al-Quran. Mudah-mudahan kita mendapat keredhaan dan keampunan dari-Nya. Amin Ya Rabbal Alamin..

No comments:

Post a Comment

MUHAMMAD TAKIYUDIN SUKERI © 2008. Design by :vio Templates Sponsored by: gold bola